AFTALE OM ANVENDELSE AF BETALINGSTERMINAL

Version

April 7, 2025

AFTALE OM ANVENDELSE AF BETALINGSTERMINAL

AFTALE OM ANVENDELSE AF BETALINGSTERMINAL

Mellem:

NyKapital Group ApS

CVR: 44090880

Smedeholm 13B

2730 Herlev

(herefter "Udbyderen")

og

Virksomheden

(herefter "Kunden")

1. AFTALENS GENSTAND

1.1 Denne aftale vedrører Udbyderens levering af betalingsterminal(er) og kasseapparat med tilhørende udstyr og software til Kunden.

1.2 Aftalen omfatter følgende:

  • Betalingsterminal af den type der er specificeret ved levering
  • Kasseapparat med tilhørende software
  • Tilhørende hardware og udstyr til både betalingsterminal og kasseapparat
  • Gateway- og softwarelicens
  • Software og opdateringer
  • Teknisk support som beskrevet i punkt 7

1.3 Udbyderen vælger den rette indløserbank til Kunden. Kunden accepterer, at Udbyderen har ret til at vælge den efter Udbyderens vurdering bedst egnede indløserbank. Kunden skal, såfremt indløserbanken kræver det, indgå en separat aftale direkte med den valgte indløserbank. Kunden kan ikke ændre kortindløser af betalingskort eller fravælge Udbyderen som tredjepart i forhold til de ydelser og det udstyr, som Udbyderen har leveret.

1.4 Udbyderen er til enhver tid berettiget til at ændre kortindløser. Kunden skal opfylde de til enhver tid gældende krav, som kræves opfyldt af indløseren og af lovgivningen i øvrigt.

Tilbage til toppen

2. AFTALENS IKRAFTTRÆDEN OG VARIGHED

2.1 Aftalen træder i kraft ved begge parters underskrift og er bindende for Kunden fra dette tidspunkt.

2.2 Aftaleperioden er 36 måneder fra leveringsdatoen for udstyret.

2.3 Aftalen er uopsigelig i hele aftaleperioden medmindre Udbyderen væsentligt misligholder sine forpligtelser.

2.4 Efter udløb af den initiale aftaleperiode forlænges aftalen automatisk på uændrede vilkår for 12 måneder ad gangen, medmindre en af parterne skriftligt har opsagt aftalen med 3 måneders varsel til udgangen af en aftaleperiode.

Tilbage til toppen

3. PRIS OG BETALINGSBETINGELSER

3.1 Udbyderen opkræver transaktionsgebyrer for alle gennemførte betalingstransaktioner. Transaktionsgebyrerne aftales særskilt med Kunden.

3.2 Transaktionsgebyrer omfatter:

  • MasterCard og Visa
  • Andre internationale kort
  • Øvrige betalingsformer

3.3 Transaktionsgebyrer fratrækkes automatisk ved hver transaktionsbehandling. Kunden modtager således sine betalinger med Udbyderens berettigede gebyrer allerede fratrukket. Denne proces gennemføres af indløserbanken.

3.4 Ved eventuelle yderligere betalinger forpligter Kunden sig til at meddele Udbyderen om ændringer i bankoplysninger senest 5 hverdage før en betaling skal finde sted.

3.5 Ved forsinket betaling af eventuelle andre ydelser påløber morarenter i henhold til renteloven samt rykkergebyrer og inkassoomkostninger i overensstemmelse med gældende lovgivning.

3.6 Udbyderen forbeholder sig ret til at regulere transaktionsgebyrer og andre gebyrer med 30 dages skriftligt varsel.

3.7 For kasseapparatet gælder følgende betalingsbetingelser:

  • a) Der opkræves som udgangspunkt intet månedligt abonnement for kasseapparatet.
  • b) Hvis Kunden omsætter for mindre end 1.000.000 kr. om året, opkræves et månedligt abonnement på DKK 199 ekskl. moms.
  • c) Hvis kasseapparatet ikke anvendes aktivt i en periode på mere end 30 dage, opkræves et månedligt gebyr på DKK 199 ekskl. moms, så længe kasseapparatet er inaktivt.
Tilbage til toppen

4. LEVERING OG INSTALLATION

4.1 Betalingsterminalen og kasseapparatet leveres til Kundens adresse inden for 10 hverdage efter aftalens indgåelse, med mindre andet er aftalt skriftligt.

4.2 Kunden skal ved modtagelsen straks kontrollere, at det leverede er i overensstemmelse med aftalen og uden unødigt ophold meddele eventuelle mangler til Udbyderen. Reklamationer over synlige fejl og mangler skal ske skriftligt og senest inden 8 hverdage. I modsat fald er Kunden afskåret fra at gøre fejl og mangler gældende.

4.3 Installation foretages af Kunden i henhold til den medfølgende installationsvejledning. Såfremt Kunden ønsker assistance til installation, kan dette tilkøbes.

4.4 Udbyderen er ikke ansvarlig for levering, opsætning, igangsættelse og vedligeholdelse af WiFi til terminaler, kasseapparat og andet udstyr leveret af Udbyderen. I forbindelse med WiFi- og mobil-baserede enheder kontaktes Udbyderen for nærmere krav til standardopsætning af forbindelsen. Disse krav skal Kunden imødekomme, før udstyret vil fungere.

4.5 Eventuelt abonnement på datanetværk må kun benyttes til datatrafik tilknyttet betalingstransaktioner og kasseapparatets drift. Mobildækningen kan variere afhængig af, hvor udstyret benyttes, samt hvilken teleudbyder der benyttes. Udbyderen er ikke ansvarlig for den eventuelle manglende dækning og de konsekvenser dette måtte medføre.

4.6 Det er et krav, at al fragt/forsendelse af Udbyderens udstyr foregår gennem en af Udbyderen anvist kurervirksomhed.

Tilbage til toppen

5. EJENDOMSRET OG ANVENDELSE

5.1 Betalingsterminalen, kasseapparatet og alt tilhørende udstyr forbliver Udbyderens ejendom under hele aftaleperioden og ved aftalens ophør. Udstyret kan ikke på nogen måde overdrages til tredjemand.

5.2 Kunden forpligter sig til:

  • a) At behandle udstyret forsvarligt og i overensstemmelse med den medfølgende brugervejledning
  • b) Ikke at foretage ændringer, reparationer eller indgreb i udstyret
  • c) Ikke at flytte udstyret til en anden adresse uden forudgående skriftlig orientering til Udbyderen
  • d) Straks at underrette Udbyderen om skader, fejl eller tyveri af udstyret
  • e) At sikre, at udstyret altid er tilgængeligt for Udbyderens serviceeftersyn

5.3 Udstyret må kun anvendes til behandling af betalingstransaktioner og kasseapparatsfunktioner i Kundens virksomhed.

5.4 Udbyderen har ret til at udskifte udstyret med tilsvarende udstyr, hvis dette skønnes nødvendigt.

5.5 Kunden opnår ingen immaterielle rettigheder, herunder patent- eller ophavsret, til betalingsterminalen, kasseapparatet eller til andet udstyr eller services, hvilket gælder såvel maskinel som software.

5.6 Bortset fra, hvor en lovlig adgang hertil måtte følge af ufravigelig lovgivning, er det ikke tilladt at foretage ændringer, modifikationer eller lignende i udstyret eller software.

Tilbage til toppen

6. FORSIKRING OG ANSVAR

6.1 Kunden bærer risikoen for betalingsterminalen, kasseapparatet og alt tilhørende udstyr fra levering til returnering.

6.2 Kunden skal tegne og opretholde en forsikring, der dækker beskadigelse, tyveri eller bortkomst af udstyret.

6.3 Ved beskadigelse, tyveri eller bortkomst af udstyret er Kunden forpligtet til at betale:

  • a) Omkostninger til reparation ved beskadigelse
  • b) Erstatning svarende til udstyrets nyværdi ved tyveri, bortkomst eller totalskade

6.4 Udbyderen er ikke ansvarlig for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab opstået som følge af forsinkelse, mangler eller nedbrud ved udstyret.

6.5 Udbyderens erstatningsansvar er under alle omstændigheder begrænset til et beløb svarende til de seneste 3 måneders transaktionsgebyrer.

Tilbage til toppen

7. SERVICE OG SUPPORT

7.1 Udbyderen yder support på hverdage mellem kl. 9:00-16:00 via den på hjemmesiden oplyste supporttelefon og e-mail.

7.2 Service udføres af Udbyderen eller af en af Udbyderen udpeget serviceleverandør.

7.3 Fejlmelding skal gives i den aftalte serviceperiode på Udbyderens servicetelefonnummer.

7.4 Telefonisk fejlretning omfatter svar og vejledning vedrørende tekniske spørgsmål i forbindelse med anvendelse af Udbyderens udstyr.

7.5 Udbyderen bestræber sig på at stille ombytningsudstyr til rådighed for Kunden den førstkommende hverdag efter det er konstateret, at en fejl ikke kan rettes. Dette forudsætter, at fejlmelding er foretaget inden kl. 10.00 dagen i forvejen.

7.6 Såfremt Kundens udstyr skal repareres eller ombyttes, vil Kunden blive opkrævet listepris for ombytningsudstyret, hvis fejlen skyldes Kundens forhold.

7.7 Kundens defekte udstyr skal altid fremsendes til Udbyderen.

7.8 Udbyderen forbeholder sig ret til at opkræve et gebyr for servicebesøg, hvis fejlen skyldes Kundens forhold.

7.9 Udbyderen garanterer ikke uafbrudt driftstid og kan ikke holdes ansvarlig for driftsforstyrrelser, herunder forstyrrelser forårsaget af tredjeparter som teleselskaber eller indløserbanker.

7.10 Såfremt der måtte være nedetid eller andre driftsproblemer i forhold til de ydelser og det udstyr, som Udbyderen har leveret til Kunden, og disse ydelser og/eller dette udstyr leveres af underleverandører, bistår Udbyderen med at få sine underleverandører til at løse problemerne hurtigst muligt.

Tilbage til toppen

8. OPSIGELSE OG OPHØR

8.1 Aftalen er uopsigelig i den aftalte periode som angivet i punkt 2.2.

8.2 Ved aftalens ophør, uanset årsag, skal Kunden straks returnere betalingsterminalen, kasseapparatet og alt tilhørende udstyr til Udbyderen i samme stand som ved modtagelsen, bortset fra almindeligt slid og ælde.

8.3 Returnering skal ske senest 5 hverdage efter aftalens ophør. Eventuelle fragtomkostninger afholdes af Kunden. Hvis terminaler, kasseapparat samt eventuelt andet udstyr ikke tilbageleveres, vil Kunden blive faktureret for udstyrets nyværdi.

8.4 Ved forsinket returnering er Udbyderen berettiget til at opkræve en dagbod på DKK 200 for hver dag, forsinkelsen varer.

8.5 Såfremt Kunden ønsker at udtræde af aftalen før udløbet af den uopsigelige periode, er Kunden forpligtet til at betale:

  • a) For hver betalingsterminal: DKK 599 ekskl. moms for hver resterende måned i bindingsperioden
  • b) For hvert kasseapparat: DKK 199 ekskl. moms for hver resterende måned i bindingsperioden

Beløbene faktureres på én gang for alle tilbageværende måneder i bindingsperioden og for alle enheder. Har Kunden f.eks. 3 betalingsterminaler og 3 kasseapparater, vil opsigelsesgebyret udgøre 3 x DKK 599 og 3 x DKK 199 ekskl. moms pr. resterende måned.

8.6 Såfremt Kunden ophører med at anvende Udbyderens betalingsterminal til aktive betalingstransaktioner i en periode på mere end 30 dage, men ikke har opsagt aftalen, er Udbyderen berettiget til at opkræve et månedligt gebyr på DKK 599 ekskl. moms for hver måned og for hver betalingsterminal, der er inaktiv. Dette gælder også i den uopsigelige periode.

8.7 Såfremt Kunden ophører med at anvende Udbyderens kasseapparat i en periode på mere end 30 dage, men ikke har opsagt aftalen, er Udbyderen berettiget til at opkræve et månedligt gebyr på DKK 199 ekskl. moms for hver måned og for hvert kasseapparat, der er inaktivt. Dette gælder også i den uopsigelige periode.

8.8 Som væsentlig misligholdelse anses bl.a., men ikke udtømmende:

  • a) Manglende betaling efter påkrav
  • b) Konkurs, rekonstruktion eller insolvens
  • c) Væsentlig overtrædelse af aftalens vilkår
  • d) Misbrug af betalingsterminalen eller kasseapparatet til ulovlige formål
  • e) Kunden disponerer i strid med nærværende aftale
  • f) Kunden misbruger eller vanrøgter Udbyderens udstyr

8.9 Udbyderen kan ophæve aftalen med øjeblikkelig virkning ved Kundens væsentlige misligholdelse.

8.10 Ved ophævelse af aftalen som følge af Kundens misligholdelse er Kunden forpligtet til at betale:

  • a) Alle forfaldne og ubetalte beløb
  • b) For hver betalingsterminal: DKK 599 ekskl. moms for hver resterende måned i bindingsperioden
  • c) For hvert kasseapparat: DKK 199 ekskl. moms for hver resterende måned i bindingsperioden
  • d) Udbyderens rimelige omkostninger forbundet med misligholdelsen
Tilbage til toppen

9. GATEWAY- OG SOFTWARELICENS

9.1 I henhold til denne aftale er Udbyderen forpligtet til at vedligeholde og stille eventuelle nye programversioner af det leverede software til disposition for Kunden, og Kunden er forpligtet til at modtage og anvende disse.

9.2 Kunden erhverver alene en brugsret til den betalingsgateway og kassesystem Udbyderen anvender og til det leverede software. Brugsretten følger Kundens aftaleforhold med Udbyderen. Kunden har derfor brugsret til såvel betalingsgateway som kassesystem og tilhørende software, så længe Kunden overholder sine forpligtelser.

9.3 Udbyderen har ret til at foretage nødvendige software-opdateringer på udstyret for at sikre overholdelse af gældende lovgivning og sikkerhedskrav.

Tilbage til toppen

10. RETTIGHEDER OG FORPLIGTELSER

10.1 Kunden er forpligtet til at overholde alle relevante love og regler i forbindelse med brugen af betalingsterminalen og kasseapparatet, herunder regler om behandling af betalingsdata, GDPR og hvidvasklovgivning.

10.2 Kunden skal sikre, at betalingsterminalen opfylder de til enhver tid gældende PCI DSS-krav (Payment Card Industry Data Security Standard).

10.3 Kunden må ikke uden Udbyderens skriftlige samtykke overdrage rettigheder eller forpligtelser ifølge denne aftale til tredjemand.

10.4 Udbyderen har ret til at overdrage rettigheder og forpligtelser ifølge denne aftale til tredjemand, herunder retten til at modtage betaling.

10.5 Udbyderen overholder den til enhver tid gældende lovgivning og regulering af sin virksomhed. Udbyderen påtager sig intet ansvar for lovligheden af Kundens brug af Udbyderens ydelser, produkter og udstyr. Det er alene Kundens ansvar at overholde gældende lovgivning og regulering, herunder krav som indløseren måtte kræve opfyldt, over for sine egne kunder og tredjemand.

Tilbage til toppen

11. FORTROLIGHED OG PERSONDATA

11.1 Udbyderen og Kunden er begge forpligtede til at fortroligholde enhver ikke-offentligt tilgængelig oplysning, de måtte få kendskab til om den anden part eller dennes forhold. Dette gælder dog ikke, hvor parterne er forpligtede efter gældende lovgivning og regulering til at videregive de fortrolige oplysninger. Udbyderen er endvidere i forbindelse med en eventuel overdragelse af aftalen berettiget til at videregive de fortrolige oplysninger under varetagelse af gældende lovgivning.

11.2 I det omfang, der i forbindelse med aftalen mellem Udbyderen og Kunden behandles persondata på vegne af Kunden, handler Udbyderen og Udbyderens underleverandører alene efter instruks fra Kunden. Udbyderen træffer de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger til sikring af Udbyderens forpligtelser efter gældende lovgivning.

11.3 Udbyderen behandler personoplysninger i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning og Udbyderens privatlivspolitik, som er tilgængelig på Udbyderens hjemmeside.

11.4 Kunden accepterer, at Udbyderen indsamler og behandler personoplysninger med henblik på:

  • a) Opfyldelse af denne aftale
  • b) Kreditvurdering
  • c) Bekæmpelse af svindel
  • d) Markedsføring af Udbyderens produkter og tjenester

11.5 Kunden har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke kundedata Udbyderen opbevarer om Kunden, samt til at protestere over disse og få data slettet i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Tilbage til toppen

12. FORTYDELSESRET OG BINDINGSPERIODE

12.1 Da denne aftale er indgået som led i Kundens erhvervsudøvelse, er der ingen fortydelsesret.

12.2 Aftalen er bindende for begge parter ved underskrift.

12.3 Kunden er bundet af aftalen i hele den aftalte periode og kan ikke opsige aftalen før udløbet af den i punkt 2.2 angivne periode.

Tilbage til toppen

13. ÆNDRINGER

13.1 Ændringer i denne aftale skal være skriftlige og underskrevet af begge parter for at være gyldige.

13.2 Udbyderen kan løbende ændre de generelle vilkår. Mindre væsentlige ændringer kan ske uden varsel. Væsentlige ændringer vil blive varslet elektronisk til enten den af Kunden oplyste e-mail eller på Udbyderens hjemmeside med 30 dages varsel.

13.3 Såfremt væsentlige ændringer er til ugunst for Kunden, og Kunden ikke ønsker at acceptere ændringerne, kan Kunden opsige aftalen med 1 måneds varsel inden ændringernes ikrafttræden, uanset uopsigelighed.

Tilbage til toppen

14. LOVVALG OG VÆRNETING

14.1 Denne aftale er underlagt dansk ret. Dansk rets regler om lovvalg og værneting finder dog ikke anvendelse.

14.2 Enhver tvist, der måtte opstå som følge af eller i forbindelse med denne aftale, skal afgøres ved de almindelige danske domstole med Udbyderens hjemting som første instans.

Tilbage til toppen

15. INDSIGELSER

15.1 En kortholder kan gøre indsigelse mod en korttransaktion overfor sin kortudsteder. Kortudsteder retter herefter henvendelse til Udbyderen med henblik på at undersøge, om der kan og skal foretages en refundering (chargeback) til kortholder.

15.2 Årsag til en indsigelse kan fx være, at kortholder afviser at have kendskab til korttransaktionen, at transaktionen er kørt to eller flere gange for samme køb, at betalingen er gennemført på anden vis, at kortholderen ikke mener at have modtaget den aftalte vare eller ydelse, eller at kortholderen har returneret den modtagne vare.

15.3 Kunden er forpligtet til omgående på Udbyderens anmodning at fremkomme med al relevant dokumentation, der vedrører den korttransaktion, der er gjort indsigelse overfor.

15.4 Såfremt Kunden ikke kan dokumentere sin position over for Udbyderen, kan Udbyderen vælge at returnere betalingerne til Kortholderen.

Tilbage til toppen

16. UNDERSKRIFTER

Denne aftale er udarbejdet i to eksemplarer, hvoraf parterne hver har modtaget ét. Underskrift kan ske ved både digital eller fysisk underskrift.

For NyKapital Group ApS:

Dato: ________________________________

Navn: ________________________________

For Virksomheden:

Dato: ________________________________

Navn: ________________________________

Tilbage til toppen
nykapital support

Kontakt os

Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Vi er her for at assistere dig.

Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Tak for din henvendelse!

Vi har modtaget din besked og vender tilbage til dig inden for 24 timer.

Hvis din henvendelse er akut, er du velkommen til at kontakte os direkte på telefon: +45 70 60 30 86.

Vi ser frem til at hjælpe dig!

Med venlig hilsen,

NyKapital Teamet
Oops! Der skete en fejl - Prøv igen.